סרי לנקה ידועה כאחת המדינות האטרקטיביות והמעניינות ביותר במזרח הרחוק. שלא כמו יעדים פופולריים אחרים כמו תאילנד או הפיליפינים, שלעתים מורגש כי מעט איבדו מהייחוד שבהם, שכן המוני תיירים פוקדים אותם מדי שנה, סרי לנקה שומרת על ייחודיות ומרגשת מאוד כבר בעת הנחיתה בה,

סרי לנקה (ציילון לשעבר) היא למעשה מדינה השוכנת באי באוקיינוס ההודי, האי דרומית לתת היבשת הודו וסופג ממנו תרבות והוויה. בעצם במדינה כמו סרי לנקה אפשר ליהנות משלל החוויות אותם אנו מחפשים במדינות המזרח הרחוק, אך בצורה יותר אינטימית והרבה יותר מיוחדת. בסרי לנקה, המונה כ-18 מיליון תושבים, דוברים שלוש שפות עיקריות: אנגלית, טמילית וסינאלה. רבים מהישראלים שנוסעים כיום למדינת סרי לנקה הינם אלה אשר מטיילים לאורך זמן בהדו ומעוניינים למצוא שקט ומפלט מהמדינה הסואנת או גולשי גלים אשר פוקדים את חופי המדינה שידועים באופציות הגלישה הבלתי נגמרות. במאמר קצר זה ננסה למנות מעט מהיתרונות של מדינה קסומה זו ונסביר קצת לתייר הממוצע איך להתנהל במדינה כזו מכמה בחינות.

אטרקציות בסרילנקה

תחילה נדבר על האטרקציות הרבות שישי במדינה קסומה זו. כאמור, סרי לנקה הינה מדינה השוכנת במזרח הרחוק, אשר שומרת על מסורות עתיקות של תרבויות בודהיסטיות, הינדיות ואחרות. דעתנו הקסם הגדול במדינה הוא הבתוליות שבה, סרי לנקה מרגישה כמשהו אחר, משהו שעוד לא הייתם בו. לאלה מכם שאוהבים תרבויות, מקדשים וטקסים, ניתן למצוא בסרי לנקה מקדשים עתיקים ותרבות מיוחדת שמעוניינת שיכירו אותה ושמחה לקבל אורחים ותיירים. אנו מבטיחים לכם כי המקדשים שתתיירו בהם במדינה זו יהיה מהמיוחדים ומהמרגשים ביותר שהייתם בהם. לצד אלה ניתן למצוא שדות אורז רבים, נופים טרופיים, שמורות טבע רבות – כל אלה לצד ערים קטנות ופסטורליות בסגנון בניה אנגלי. כאמור, השיטוט במדינה הוא קל מאוד ותושבי המקום מעודדים תיירות ושמחים לסייע ולעזור לתייר להתמצא במדינה שלהם. כמובן שלא ניתן להתעלם מחופי הים המדהימים של המדינה. חופי ים אלה, אשר מקיפים את כל המדינה, מאפשרים לתיירים לנוח ולנפוש בהם בצורה המיטבית. ובנוסף, לגולשים שבינינו לגלוש בגלים מהטובים בעולם ולחוות את האוקיינוס ההודי במלוא הדרו.

surfing

טיפ נוסף לטיסה: למרות שסרי לנקה נחשבת למדינה בטוחה מאוד לטיול, חשוב לנו להקדיש מקום במאמר זה לביטול הנסיעות לחו״ל, שלדעתנו חשוב מאוד והכרחי. ביטוח נסיעות לחו״ל הוא למעשה תשלום יומי לחברת ביטוח על מנת לקבל כיסוי לבעיות ולתקלות שיכולות לקרות במהלך הטיול. ביטוח הנסיעות לחו״ל הינו מאוד מגוון, ולנו ניתנת האופציה להחליט אלו דברים לבטח. כך, אנו יכולים לשלם לביטוח נסיעות אשר דורש פחות מחצי דולר ליום, עד לביטוח נסיעות שעולה שניים או שלושה דולרים. ביטוח הנסיעות לחו״ל מתחיל עוד לפני הנסיעה וניתנת לנו האופציה גם לבטח את כרטיס הטיסה, שבמקרה של אובדן קרוב או אי יכולת לטוס במועד הנקבע – חברת הביטוח משתתפת בהוצאות ביטול הטיסה. כאמור, ככל שנבטח יותר דברים בטיסה שלנו, כך התשלום היומי יעלה, כך לדוגמא ניתנת לנו האופציה לבטח את תכולת המזוודות שלנו, לעשות ביטוח אקסטרים ( במידה ואנו מתכננים לטייל ברה מסוכנת יחסית), לעשות ביטוח לרכב וכו׳. לאלה מכם שמעוניינים לנסוע לסרי לנקה אנו ממליצים להתחיל מהביטוח הפשוט והסטנדרטי, אם ברצונכם לבצע גלישת גלים שעלולה להיות מסוכנת במעט או לעשות טרקים מרוחקים ומסוכנים, נמליץ להוסיף מעט ולרכוש את ביטוח האקסטרים.

ביטוחים לחו"ל

לאחר שבחרתם את הביטוח המתאים ביותר עבורכם אתם צריכים להבין את עלויות הנסיעה וההתנהלות הכספית במדינה הקסומה. תחילה כרטיס הטיסה לסרי לנקה, כרטיסי הטיסה למדינה המוחקת נחשבים יקרים יחסית. בדרך כלל הטיסות מגיעות לעיר הבירה קולומבו, משם ניתן להגיע לכל חלקי המדינה בקלות יחסית. הטיסות בדרך כלל מתחילות במעל 1000 דולר לאדם וזהו דבר שיש לשקול לפני ההחלטה לטוס למדינה זו. חשוב לציין כי עדיין אין טיסות ישירות בין ישראל לסרי לנקה, ולכן ההגעה למדינה כלולה בדרך כלל בעצירה של כמה שעות במדינות כמו ירדן, הודו או יעדים אחרים באסיה.  רבים מאלה המגיעים למדינה מגיעים ישירות מהודו, לאחר טיול שם, וכמובן שזוהי דרך זולה יותר להגיע למדינה זו. מבחינת ההתנהלות הכספית במדינה אנו ממליצים להגיע למדינה מצוידים בדולרים, אותם ניתן להמיר בכל מקום במדינה. ניתן להשתמש גם בכרטיס אשראי במדינה זו, אך ישנם לא מעט מקומות בהם לא יכבדו את כרטיס האשראי שלכם, ולכן חשוב להיות תמיד גם עם אופציה של כסף מזומן. חשוב לציין כי כמעט בכל עיר תוכלו למצוא כספומט בו ברוב המקרים יכבדו את כל כרטיסי האשראי ותוכלו להוציא כסף מקומי במזומן להתנהלות היומיומית. אנו ממליצים להוציא בכל פעם את הסכום המרבי בכספומט על מנת להימנע מתשלומי עמלות רבים. המטבע המקומי הוא רופי סרי לנקי (LKR), שקל אחד שווה כ-37 רופי. אמנם ההגעה לסרי לנקה יכולה להיות יקרה יחסית, אך ההתנהלות הכספית במדינה הקטנה נחשבת לזולה יחסית לשאר המינות שתבקרו בהם. כך לדוגמא חדר זוגי בגסטהאוס עולה בין 1,000 ל-3,000 רופי ללילה. אוכל מקומי במסעדות מקומיות צריך להסתכם בסביבות ה-80 עד ה-150 רופי למנה, תייר תרמילאי ממוצע מוציא ביום בין 2,000 ל-4,000 רופי, תלוי ברמת הגסטהאוס, האטרקציות, האוכל וכדומה.
אישור כניסה לסרי לנקה עולה 30 דולר וניתן לעשותו עם הנחיתה במדינה.

אופנים

טיפים לטיסה נוספים שנרצה לציין במאמר קצר זה על המדינה הם על עונות השנה במדינה ועל קוד התנהגות אופייני שחשוב שתכירו לפני הביקור במדינה. חודש אפריל ידוע כחודש היבש ביותר במדינה, זהו החודש בו יהיו מעט גשמים בכל אזורי המדינה, יחד עם זאת ישנם הרבה פחות תיירים בחודש זה ולכם מחירי הגסטהאוסים יורד משמעותית בו. מאי עד ספטמבר ידועים כחודשים האידיאליים להגיע לחופים המזרחיים של המדינה, בתקופה זו מונסונים פוקדים את דרום המדינה והחופים המערביים, אך החופים המזרחיים והערים העתיקות במזג אוויר מצוין. דצמבר עד מרץ ידועים כתקופה לחופים המערביים של המדינה. התקופה שבין אוקטובר לנובמבר ידועה גם כעונה היבשה של המדינה, וכן גם בחודשים אלה המחירים יהיו זולים מהרגיל. יחד עם זאת חשוב לדעת כי לעתים העונה הזו חמה במיוחד ולא נעימה לטיולים, אלא רק לשהייה בחופי המדינה.

ולסיום ניתן לכם מעט טיפים על קוד ההתנהגות במדינה הדרומית. כאמור זוהי מדינה רצופת מקדשים ומקומות קדושים. אנו ממליצים לכל המטיילים הישראלים לכבד את מנהגי המקום והקדושה באתרים הספציפיים למקומיים. לכן, הקפידו להגיע בלבוש צנוע לאתרים קדושים, הימנעו מהתנהגות לא הולמת במקומות אלה ונסו לכבד את המקומיים שמתפללים. בנוסף, חשוב לדעת כי במקדשים הבודהיסטיים נהוג להסיר את הנעליים לפני הכניסה וכך לכבד את המקום הקדוש. ללא קשר לאתרים הקדושים ידוע כי בסרי לנקה מגע פיזי בין גברים לנשים בפרהסיה נחשב עדיין מוזר ולא רגיל, נסו להימנע מדבר זה ליד מקומיים שכן הם מרגישים בכך זילזול במדינתם ובמנהגיהם.
טיפ חשוב נוסף שמופנה לנשים הוא ההמלצה שלנו א להסתובב במדינה זו לבד, בייחוד בשעות הלילה. לא נהוג לראות במדינה נשים מסתובבות לבדן, ודבר שכזה עלול לגרור הצקות והטרדות מצד אנשי המקום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *