קבלו את עצתינו ואל תחסכו בעת רכישת נעליים ותיק גב המיועד לטיולים ארוכים.

נעלי הליכה ישמשו אתכם בזמן שתצעדו על מסלול ארוך בחיק הטבע והגב שלכם יוקיר לכם תודה על כך שבחרתם תרמיל איכותי השומר עליו.

על בחירה נבונה של הנעליים נספר לכם בפעם אחרת ואת השורות הבאות נקדיש לבחירת תיק גב איכותי.

זכרו, אין תרמילים אוניברסליים ולחובבי גילוי ארצות חדשות שבינינו ישנם כמה תיקי טיולים בגדלים שונים למטרות שונות.

בחירת תיק טיולים

ראשית, עליכם להחליט מהו נפח התרמיל האופטימלי שתזדקקו לו במהלך טיולכם. נפח תיק טיולים נמדד בליטרים וככלל, ככל שהטיול שלכם ארוך יותר, כך תצטרכו תיק גב גדול יותר. אך ישנם מצבים מסוימים בהם תזדקקו לתיק טיולים קטן, למשל במהלך טיפוס אלפיני, שכן תשאירו את רוב הדברים שלכם במחנה ותקחו איתכם ציוד הכרחי בלבד.

מומלץ מאוד לעשות רשימה של דברים שברצונכם לקחת אתכם לטיול לפני רכישה של התיק המיוחל.

ברשת דקטלון ניתן למצוא תרמילים בגדלים שונים,  מ- 20 עד 130 ליטר. 

בנוסף, תמצאו מודלים שונים, במגוון עיצובים,המיועדים הן לגברים והן לנשים.

לפני היציאה לטיול הגדול, מומלץ להשאיל תיק גב ממישהו שאתם מכירים ולבדוק אותו במשך מספר שעות בשטח. זו אחת הדרכים לגלות על הגב שלכם את התכונות והביצועים שחשוב לכם לקבל בתיק החלומות שלכם שבסופו של דבר תחליטו לרכוש.

מבנה התרמיל 

  • מבנים של התרמילים המודרנים דומים אחד לשני ונמדדים לפי התאמת הגב וחגורת המותניים של התרמיל למידות של בעליו.
  • תיק גב ללא שני מדדים אלו  נחשב לתיק לא מקצועי וכדאי לכם להתרחק ממנו כל עוד ברצונכם לשמור על הבריאות שלכם.
  • על מנת לוודא שמצאתם את התיק טיולים העונה לדרישתכם, יש לנסות אותו כשהוא מלא בתכולה אחרת קשה לוודא את התאמתו למבנה הגוף שלכם.

שימו לב לאלמנטים הבאים:

  • -מערכת רצועות של תיק טיולים הינה בסיס לנוחות שלכם. בדקו כי רצועות מחוברות היטב למסגרת של התרמיל ושהן אלסטיות ורכות. וודאו כי רצועות תפורות חזק, אינן זוחלות לצדדים ו"חותכות" את הצוואר.  בעודכם בוחנים את התיק בחנות, שימו לב גם לאבזמים – הם אמורים לאפשר לכוון את רצועות התרמיל כשהוא מלא ונמצא על גבכם.
  • -חגורת המותניים – תפקידה לפזר את העומס מהכתפיים ועמוד השדרה לאזור הירכיים. על החגורה להיות רחבה ורכה ועל האבזם שנמצא עליה לאפשר התאמה מקסימלית למבנה גוף של בעליו כך שיהיה ניתן לשים ולהוריד את התרמיל בקלות ובמהירות.
  • -תאים וכיסים – משמשים בעיקר לאחסון פריטים קטנים הדרושים לעתים קרובות תוך כדי הליכה על המסלול, או לאותם פריטים שלא התאימו לחלל מרכזי גדול של התיק. תאים נועדו לאחסון יעיל יותר של תכולת התיק. חלק מיצרני התיקים אינם מוסיפים מספר רב של כיסים בטענה כי הם מוסיפים משקל ומשנים את מרכז הכובד של התרמיל.
  • סביר להניח כי תיק טיול הראשון שלכם לא יהיה האחרון. אחרי מספר טיולים תדעו בדיוק איזה סוג של תרמיל טיול מתאים לכם. 
  • לא תמיד כדאי לבחור דווקא במוצרים של מותגים מפורסמים. בשוק יש מגוון רב של חברות שונות לייצור תרמילים ומומלץ  לערוך השוואה.
  • תיקי טיולים אשר תמצאו ברשת דקטלון עשויים מחומרים אקולוגים, עמידים בפני שחיקה ניתנים להתאמה מבחינת נפחם – בעת הצורך ניתן לשנות את הקיבולת של התרמיל.
  • אנו מאחלים לכם חוויות נפלאות ומסעות מעניינים ובטוחים כי הבחירה הנכונה של הציוד טיולים תעשה את ההרפתקה שלכם לבלתי נשכחת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *