מה בעצם אומר לנו הכוכבים של המלונות ואיך הם בעצם מקבלים אותם?

המונח של מלונות שלושה כוכבים, מלונות ארבעה כוכבים או מלונות חמישה כוכבים הוא מונח שגור שכולם מכירים אבל מעט מאוד אנשים יודעים על הדרך לחישוב כמות הכוכבים ולמה כל מלון מקבל כמות כוכבים זו או אחרת

אז מה זה בעצם דירוג הכוכבים שניתן למלונות?

דירוג הכוכבים מהווה סוג של מדד לשיפוט המלונות על פי איכותם. ישנם סוגים שונים של תכניות דירוג אשר נמצאים בשימוש בארגונים שונים ברחבי העולם כמו בתי מלן באילת שאינם נכללים במדד הכוכבים הבין לאומי. ככל שמספר הכוכבים גבוה יותר, כך המלון נחשב יוקרתי יותר. כאשר רוצים לקבוע את דירוג הכוכבים למלונות מסוימים יש מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון: ראשית את נושא שירותי המזון; שנית נושא הבידור; שלישית, הנוף שיש מהמלון; רביעית, גודל חדרי הספא וחדרי הכושר שיש במלון, אם יש; חמישית, גודל בריכה, מיקומה וסביבתה; שביעית, האם יש גישה נוחה למקום, בין עם רכב ובין אם בהסעות מאורגנות.

מה הם תקני דירוג המלונות בעולם?

מאחר ורוצים ליצור שפה אחידה לדירוג המלונות על מנת שכולם יבינו במה מדובר, נוצרה שפה אחידה אשר משתמשת באותיות לטיניות החל מ-A ועד ל-F. יש גם שימוש ביהלומים או ממש במלל של "משביע רצון" או לחילופין "לא מספק" . על אף שיש שפה אחידה לדירוג של המלונות, התקנים אינם זהים בכל המדינות ולכן יכול להיות מקום שדירוג המלון בו יהיה "משביע רצון" או אפילו "מצוין" ובמקום אחר הוא יהיה "לא מספיק". הדבר עלול ליצור בלבול ולכן כדאי תמיד להתייעץ לפני שמזמינים חדר. אין טוב כמו המלצה של בעל ניסיון.

אז איך אפשר להזמין חדר ולא ליפול

בגלל שיש שוני בין התקנים של המדינות אז עלולים להיווצר פערים בין הרצוי למצוי. מה הכוונה? תחשבו על זה שלצורך העניין יכולה להיות מדינה שהסטנדרטים של התקנים שלה נמוכים יותר ואז היא עלולה לדרג מלון מסוים תחת ההגדרה של "משביע רצון" או אפילו "טוב מאוד" בעוד במקום אחר הוא ידורג כ"גרוע" או כ"בלתי מספיק". על מנת לא ליפול בבעיות האלה מומלץ לקבל המלצות על המלון ולא לבנות על המזל.


אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *